7 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę podczas wyboru Agencji Kreatywnej

Wybór odpowiedniej agencji, której powierzymy stworzenie strony internetowej lub identyfikacji wizualnej naszej marki, zaczynając od logotypu poprzez wizytówki, papier firmowy, a kończąc na teczce, nie jest łatwym wyborem. To od Agencji, którą wybierzesz będzie zależało jak wykreują Twoją firmę, jak będzie postrzegana przez klientów. Skoro jest to takie ważne to, czym sugerować się chcąc wybrać tę właściwą?

1. Umiejętność edukowania klienta
Gdy decydujesz się na współpracę z agencją, to w dużej mierze oddajesz im losy wizerunku Twojej firmy. Na pewno odpowiedni sztab ludzi powinien wypytać Cię o Twoje cele związane ze zmianami. Co chcesz osiągnąć poprzez nową stronę internetową lub logotyp? Wszystko musi mieć swój powód. Idąc do lekarza, oddajesz się zaufanemu specjaliście i liczysz na diagnozę. Tak samo jest tutaj. Nie masz obowiązku znać się na wszystkich rzeczach związanych z działaniami w Internecie, masz skupić się na prowadzeniu swojego biznesu, dlatego tak ważne są osoby, które wskażą odpowiednią ścieżkę dla Twojej firmy. Zadawaj pytania, bądź ciekawy. Wykwalifikowani ludzie powinni zasugerować skuteczne rozwiązania i pomysły.


2. Odpowiednie zarządzanie projektem
Odpowiednia polityka zarządzania projektami w Agencji Kreatywnej pozwala na uniknięcie problemów takich jak: przeciągający się w nieskończoność projekt, źle zbadany zakres pracy, rosnące koszta projektu i przede wszystkim, ilość Twojego stresu. Obecnie narzędzia jakimi dysponują firmy, pozwalają na zwinne zarządzanie Twoim projektem. Przeważnie wszystko to dzieje się za kulisami firmy, która realizuje dla Ciebie zlecenie. Jak zatem to sprawdzić? Przy rozpoczęciu współpracy poproś o harmonogram prac, który jest integralną częścią umowy. Na pewno jest to też przydatne dla Agencji, aby zmobilizować klienta do terminowego dostarczania materiałów i uwag do projektu.

3. Komunikacja
Oczywiste jest, że jesteś ciekawy jak ma się Twój projekt, jak wiele jeszcze zostało do zrobienia, kiedy dostaniesz w końcu swoją wymarzoną stronę internetową, sklep czy też logotyp. Nie odpisują na e-maile? Nie odbierają telefonu? Chyba najgorszą rzeczą jest brak odpowiedzi ze strony firmy. Wiele zleceń jest tak naprawdę „na wczoraj”. Potrzebujesz wizytówki na jutrzejszą konferencję? Masz przemówienie i przydałby Ci się roll-up, a konferencja już za 3 dni? Deadline'y przysparzają nam wszystkim stresu, dlatego tak ważne jest mieć firmę, która na bieżąco będzie Cię informować o zaawansowaniu projektu. Wiadomo, że lubimy mieć wszystko pod kontrolą.

4. Sztab ludzi
Czy spałbyś spokojniej, gdyby za Twoim projektem stał stabilny sztab ludzi poczynając od osoby, która zbada zakres projektu? Zada także pytania, które otworzą Ci oczy? Poprzez Project Managera, który zadba, aby projekt był na właściwych torach? Dodatkowo designer, który np. przemyśli architekturę strony internetowej i podpowie nowe rozwiązania. I programista, który te wszystkie pomysły przeniesie na działającą stronę internetową? Zwracaj uwagę, czy projekt jest realizowany w Agencji, czy też jest to student freelancer, który przyciągnął Cię niską ceną. Oczywiście ma to wpływ na cenę usług, ale często przychodzą do nas klienci, gdzie musimy poprawiać, ba! robić od nowa stronę internetową ponieważ freelancer jej nie dokończył lub zrobił to źle. Pisaliśmy o tym również na blogu Efekt Agency.

5. Umiejętności & wiedza
Świetne pomysły nie przyniosą rezultatów, muszą być jeszcze precyzyjnie wykonane. Na pewno każdy zwraca uwagę na wcześniej zrealizowane projekty, i nie ma się co dziwić. Nie chcemy kota w worku. Chcemy firmę, która identyfikuje się ze stylem, który nam się podoba. Wtedy mamy pewność, że realizowany projekt nie odbiegnie znacząco od naszych wyobrażeń. Warto jednak pozwolić Agencji na pole do kreatywności. Nie ma nic gorszego niż klient, który chce sterować całym projektem ingerując w każdy element. Bo przecież zna się najlepiej!

6. Koncentracja na dostarczeniu wartości
Najważniejszym celem Agencji podczas realizacji nowego projektu dla klienta powinien być zwrot z inwestycji (z ang. ROI – Return on Investment). Musimy sobie zadać jedno, ale to…. bardzo ważne pytanie. Po co chcemy nową stronę internetową, sklep online czy też odświeżyć nasz brand? Ponieważ chcemy więcej sprzedawać, zarabiać, być widoczni! Płacąc Agencji, tak naprawdę inwestujesz swoje pieniądze, bo wierzysz, że dadzą nowych klientów, zlecenia. Agencja powinna mieć nadrzędny cel, aby dostarczyć jak najwięcej wartości dla klienta.

7. Starają się bardziej
To akurat hasło naszej firmy Efekt Agency. Towarzyszy nam od samego początku, w toku pracy z klientami. Jeżeli trzeba zrobić coś na wczoraj, jeżeli możemy pomóc rozwiązać problem klienta w kilka minut i sprawić, że zaoszczędzi czas, to robimy to! Nie zapomnę jak na spotkaniu pomogłem w tak bardzo dla nas błahej rzeczy, jak zintegrowanie e-mailowej skrzynki firmowej z podstawowym kontem na Gmailu. Klientka miała wszystkie maile w jednym miejscu oszczędzając czas na sprawdzaniu poczty w różnych miejscach. 3 minuty, jedna kawa, zadowolenie klienta- bezcenne.

Wybór odpowiedniej dla Ciebie Agencji, która spełni Twoje oczekiwania na pewno nie jest prostym zadaniem. Pomimo tego, że na rynku dostępnych jest wiele firm, które proponują swoje usługi tanio i szybko, sprawdź te 7 punktów przed podjęciem jakiejkolwiek współpracy. Ta decyzja będzie miała znaczący wpływ na dalsze losy Twojej marki.

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Trwa ładowanie komentarzy...